sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Elämässä eteenpäin

Heippa!

Mun blogi on ollut nyt yli kuukauden tauolla, mutta siihen on syynsä. Ylioppilaskokeet tulivat ja menivät ja alustavien pisteiden perusteella näyttää siltä, että musta tulee kuin tuleekin ylioppilas, jee! Lopulliset tulokset tulevat vasta toukokuun puolessa välissä, joten sinne on vielä rutkasti aikaa.

Ylioppilaskokeiden jälkeen aloitin lukemisen pääsykokeisiin.
Tarkoituksenani on hakea Turun ammattikorkeakouluun Ruiskadulle tässä järjestyksessä:
1. Suuhygienisti
2. Fysioterapeutti
3. Röntgenhoitaja
4. Hammasteknikko
5. Toimintaterapeutti
6. Bioanalyytikko

Nämä kaikki alat kiinnostavat minua paljon ja jokainen niistä kestää 3,5 vuotta.
Lisäksi hain varoiksi yo-pohjaisille sosiaali- ja terveysalan linjoille Turkuun ja Naantaliin, jos en pääse suoraan opiskelemaan Turun AMK:hon. Yo-pohjaisissa linjoissa opiskelu kestää 2 vuotta.

Yksi mun parhaista ystävistäni hakee myös opiskelemaan Turun AMK:hon suuhygienistiksi, mutta en tiedä ketään muuta,joka näihin haluamalleni linjoilla hakisi.

Yo-pohjaisten valintakoe järjestetään hakijalle yksipäiväisenä ajalla 12.-19.5.2015 ja AMK:hon pääsykokeet järjestetään 1.-3.6.2015. AMK:n pääsykokeisiin eivät kaikki edes pääse yrittämään, joten mun pitää vielä jännittää sitäkin, pääsenkö edes osallistumaan pääsykokeisiin eli ovatko koulumenestyspisteeni tarpeeksi hyvät. Olen nyt suorittanut lukiossa tasan 80 kurssia ja kaikkien aineiden keskiarvoni on tasan 8,00 (jolla hain myös lukioon opiskelemaan tasan 3vuotta sitten). Lisäksi kirjoitin yo-kokeissa yhteensä 6 ainetta, joita olivat: äidinkieli, pitkä englanti, keskipitkä ruotsi, lyhyt matematiikka, psykologia ja terveystieto. Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen itseeni ja saavutuksiini, kunhan nyt vain pääsen vielä ylioppilaaksi ja jatkamaan opiskelua korkeakoulussa!

♥ lla: Lindusofiia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti